• +48 797 302 455
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Pn.-Pt. 8-17 Sob. 8-14
  • Klimatyzacja samochodowa Chełm

Klimatyzacja samochodowa Chełm

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Właściciele samochodów, którzy jeszcze nie mieli do czynienia z naprawą klimatyzatora, nawet nie zdają sobie sprawy, jak droga może być ta procedura. Dlatego od razu warto rozważyć koszty napraw, aby stało się jasne, że, lepiej jest serwisować klimatyzator na czas, niż naprawić go w przyszłości. Koszt obsługi klimatyzatora samochodowego (systemu klimatyzacji) w serwisie jest uzależniony od marki i modelu samochodu dla systemów z freonem. Ale naprawa jest znacznie droższa.

Ta operacja z reguły polega na wymianie kompresora, suszarki i chłodnicy-skraplacza. Dodatkowo, dochodzi mycie całego systemu i napełnianie świeżym olejem i czynnikiem chłodniczym (freon). Naprawienie takich systemów kosztuje jeszcze więcej. Jeśli porównamy koszty konserwacji i napraw, każdy zrozumie, że koszty te nie są współmierne. A opłacalne jest terminowe serwisowanie tego systemu samochodowego.

Serwisowanie klimatyzacji Chełm w samochodzie wykonywane przez specjalistów polega na:

  • Sprawdzeniu szczelności układu
  • Wymianie czynnika chłodzącego i oleju w układzie
  • Odgrzybieniu klimatyzacji wraz z dezynfekcji
  • Wymianie filtra kabinowego.

Dlaczego tak ważne jest coroczne serwisowanie klimatyzacji samochodowej?

Eksperci z serwisu klimatyzacji samochodowych Chełm podają podstawowe powody, dla których należy przeprowadzać terminowe przeglądy klimatyzacji. Oprócz wysokich kosztów naprawy klimatyzacja samochodowa może byćźródłem innych problemów, na przykład prowadzących do rozprzestrzeniania się chorób.

Ignorowanie corocznej procedury konserwacji układu klimatyzacji w samochodzie to błąd, ponieważ wszystkie węże gumowe, ze względu na ich porowatość, mają tolerancję na wyciek freonu do 10%. Dlatego łatwo jest obliczyć możliwą roczną utratę freonu w klimatyzatorze auta. W każdym pojeździe z klimatyzacją w komorze silnika znajduje się tabliczka informująca o rodzaju freonu i jego ilości w układzie samochodowym. Nie uzupełnianie czynnika chłodniczego jest  niebezpieczne, ponieważ wydajność chłodzenia pogarsza się, system działa przy większym obciążeniu, krąży w nim mniej smaru.

Brak włączania klimatyzatora, jako środka zapobiegawczego w zimie.Ta procedura jest konieczna, ponieważ podczas pracy klimatyzatora smarowane jest całe wnętrze układu klimatyzacji. Eliminuje to wysychanie gumowych uszczelek, węży itp., co pomaga utrzymać szczelność układu, zminimalizować wyciek czynnika chłodniczego, a także nasmarować wszystkie wewnętrzne części sprężarki i zapobiec korozji. Można włączyć klimatyzator w zimie tylko w ciepłym pomieszczeniu, ponieważ przy ujemnych temperaturach zewnętrznych to nie zadziała. Do tej operacji wystarcza 15 minut.

Nieodpowiednia konserwacja klimatyzatorów wykonywana przez osoby nieprzeszkolone, może doprowadzić do uszkodzenia systemu. Firma profesjonalnie zajmująca się przeglądami klimatyzacji samochodowej posiada specjalny sprzęt, analizator gazu do określania składu freonu. Podczas konserwacji może wystąpić wiele problemów, które mogą uszkodzić klimatyzator. Na przykład, wprowadzono niskiej, jakości freon, chociaż mieszanina, jako całość może spełniać wymagania temperaturowe (temperatura wrzenia lub kondensacji), może nie być kompatybilna z olejem stosowanym w układzie. W rezultacie smarowanie układu znacznie się pogorszy, sprężarka szybko ulegnie awarii.

  Ważne informacje na ten temat są dostępne głównie dla osób profesjonalnie zajmujących się montowaniem, konserwacją, naprawą tych systemów, serwis posiada odpowiednie materiały eksploatacyjne. Samodzielne tankowanie systemu freonem z puszki aerozolu, może doprowadzić do jego nadmiaru. W rezultacie nie będzie czasu na odparowanie w chłodnicy-parowniku i może dostać się do sprężarki w postaci płynnej, co doprowadzi do zniszczenia sprężarki klimatyzacji.

Konieczność odgrzybiania klimatyzacji w samochodzie

Ignorując działanie przeciwbakteryjne parownika chłodnicy w samochodzie, może doprowadzić to do tego, że klimatyzator nie tylko stanie sięźródłem nieprzyjemnego zapachu, ale może również może wywoływać choroby wśród pasażerów. Optymalne jest profesjonalne odgrzybianie klimatyzacji samochodowej dwa razy w sezonie jego działania: na początku (wiosną) i na końcu (w październiku). Jednocześnie należy wymienić filtr kabinowy, jeżeli jest zatkany, jego przepustowość jest zmniejszona, a kierowca jest zmuszony ustawić maksymalną prędkość nadmuchu. Jest to nie tylko dyskomfort akustyczny, ale także niska wydajność chłodzenia wnętrza.

Specjaliści z serwisu klimatyzacji samochodowych mogą przeprowadzić: ozonowanie, mycie parownika, czyszczenie ultradźwiękami, wykorzystanie aerozolu. Ozonowanie klimatyzacji jest wykonywane przy użyciu ozonatora, którego zadaniem jest unieszkodliwienie wszystkich drobnoustrojów bytujących w kabinie pasażerskiej oraz układzie klimatyzacji.